Eläinlääkärien työn henkinen kuorma jää usein huomiotta.

Ylen toimittaja teki hyvän ja avaavan artikkelin eläinlääkärien henkisestä kuormasta sekä jaksamisesta.
Pitkään vaiettu, ja osittain myös tiedostamaton asia, joka vihdoin nostetaan yleisen keskustelun aiheeksi.

Miksi eläinlääkärien henkinen kuorma on niin raskas, ja millaiset asiat siihen vaikuttavat.

Lue artikkeli linkistä:
https://yle.fi/uutiset/3-11862697?fbclid=IwAR2tqOmZUn0NT4PfvLk70Er0nAwKysMGSpkWk2D6TLASKlF5s5q6-M8bqJM

Huhtikuun ihonhoito kampanja- Douxo- sarjan tuotteet -20%

Ennakkomaininta huhtikuun kampanjasta koskien ihon hoitoa.

Nostamme nyt loistavan ja tehokkaan Douxo- shampoo sarjan, jota löytyy koirien sekä kissojen erilaisiin tarpeisiin shampoita sekä hoitosuihkeita.
Tästä julkaisemme myös laajemmalti kirjtoitusta aiheesta, kampajan käynnistyksen kynnyksellä.
Voitte pyytää esitteen vastaanotolta tai lukea esitteen allaolevasta linkistä:
http://www.vetmedic.fi/product_data/product_descriptions/6b4eee42141ede9e471daba538157d1a.pdf

Huhtikuun ajan Douxo- sarjan tuotteet huikeaan -20% alennukseen🤩🤩🤩

Loppuvuoden aukioloajat

Vastaanottomme palvelee teitä loppuvuoden ajan seuraavasti:

Ma 21.12.-ti 22.12. klo: 8.00-19.00 (puhelin 8-18)
Ke 23.12. klo: 8.00-14.00
To 24.12.-la 26.12. SULJETTU

Ma 28.12.-ke 30.12. klo: 8.00-19.00 (puhelin 8-18)
To 31.12. klo: 8.00-14.00
Pe 1.1. SULJETTU
La 2.1. klo: 10.00-16.00 (puhelin 9-13)

Ihanaa ja rauhallista joulun ja loppuvuoden aikaa!

Toimintaohjeet asiointiin eläinlääkäriasemalla koronavirusepidemian aikana

1) Muista turvavälit ja hyvä hygienia! Kaikissa vaiheissa ensisijaisen tärkeää on noudattaa 1–2 metrin turvavälejä aina kun mahdollista, pestä käsiä, yskiä hihaan tai kertakäyttöiseen nenäliinaan sekä välttää kasvojen koskettelua.
2) Tulethan paikalle vain terveenä! Hengitystieoireita sairastavia asiakkaita emme ota vastaan. Mikäli on välttämätöntä ottaa hengitystieoireisen asiakkaan lemmikki vastaan, haemme lemmikkisi pihalta ja palautamme pihalle. Tällöin käynti maksetaan maksukortilla etäpäätteellä.
3) Vastaanotolla saa lemmikillä olla vain yksi saattaja mukana lukuunottamatta erikoistilanteita, esim. kuurojen tulkit.
4) Maksutilanteissa suositaan maksupäätteen käyttöä käteisen sijasta. Asiakkaan tulee muistaa desinfioida kätensä sekä ennen että jälkeen näppäimistön käytön.
5) Saavu paikalle juuri ennen varattua aikaa! Aulatiloissa vältetään turhaa oleskelua.
6) Kiihtymis- ja leviämisvaiheessa tulee lyhentää mahdollisuuksien mukaan asiakaskontaktit kestämään alle 15 min. Tästä syystä ohjeistamme asiakasta jo aikaa varattaessa kirjoittamaan oireista ja esitiedoista lapun, joka toimitetaan eläinlääkärille ennen asiakkaan ohjaamista hoitohuoneeseen.

Lapussa tulee ilmetä:
a) miksi on hakeuduttu hoitoon/tutkimuksiin?
b) kuinka kauan oireet ovat jatkuneet?
c) onko muita oireita tai muutoksia käytöksessä?
d) onko aiemmin ollut vastaavaa?
e) onko aiemmin ollut saman elinryhmän sairauksia? esim. ihopotilaalla korva- tai tassuoireita, ontuvalla jonkin toisen jalan ontumaa.
f) onko potilaalla perussairauksia? Sydänongelmat, maksa- ja munuaisongelmat jne.
g) ajanvarauksen päivämäärä ja kellonaika

 Kiinnipitoa vaativissa tilanteissa, joissa metrin turvaväli ei ole mahdollinen, on kiinnipitäjänä pääasiassa toinen hoitohenkilökunnan jäsen.
 Fysioterapiassa aikaa ei yleensä ole mahdollista rajoittaa alle 15 minuuttiin, joten sekä asiakkaan että hoitohenkilökunnan edellytetään pitävän kasvomaskeja kiihtymis- ja leviämisvaiheen aikana.

 Mikäli sinulla ei ole mukanaan kasvomaskia tilanteeseen, jossa sitä edellytetään, voit ostaa sen meiltä (2 €).

Hygieniatasomme on normaalistikin korkea, mutta tällä hetkellä suoritamme kaikkien kosketuspintojen tehostettua puhdistusta ja desinfiointia.